איך טיפוס על הר יעזור לכם להשיג את המטרות הכלכליות שלכם?

אני רוצה לשתף אתכם בסיפור מקסים ששמעתי בהרצאת טד של נזיר בודהיסטי שדיבר על המסע שכל אחד מאיתנו צריך לעבור, כמובן המסע הזה מתייחס לכל כך הרבה רבדים בחיים שתוכלו להתחבר אליו מזוויות שונות, בסוף הסיפור אגיד לכם איך אני מחברת את זה למצב הכלכלי שלנו.

 

והסיפור הולך כך:

היה אדם שגר בכפר קרוב למרגלותיו של הר גבוה, ובכל יום הוא חשב לעצמו – "מעניין איך זה יהיה לטפס על ההר הזה ומה אראה מהפסגה שלו?"

לאחר חודשים של הרהורים כאלו, לבסוף הגיע היום בו הוא החליט לצאת למסע טיפוס לפסגת ההר.

ממש בתחילת המסע שלו למעלה, עוד לפני שעשה צעד טיפוס אחד, הוא פגש במטייל שבדיוק סיים את המסע שלו וירד מההר, אז הוא החליט לשאול אותו – "איך טיפסת על ההר ומה ראית מהפסגה?" הטייל שיתף איתו את המסע שהוא עבר ואת הנוף שראה.

אז האדם חשב לעצמו – הדרך שהוא תיאר לי נשמעת מאוד מתישה. אני צריך למצוא דרך אחרת לטפס. הוא המשיך להרהר בדרך בה הוא צריך לטפס על ההר ובינתיים ירד מההר מטייל נוסף. וגם אותו הוא שאל – "תגיד – איך טיפסת על ההר ומה ראית מהפסגה?"

ושוב הטייל שיתף איתו את הסיפור שלו, את המסע שהוא עבר, הדרך בה הוא הלך ומה הוא ראה מהפסגה. אבל עדיין אותו אדם ידידינו לא היה בטוח באיזה דרך ללכת ולכן החליט לשאול עוד כמה אנשים שירדו מההר.

כשסיים לדבר עם כולם הוא החליט את ההחלטה הבאה –

"עכשיו כשכל כך הרבה אנשים חלקו איתי את הדרך שלהם ומה הם ראו מהפסגה – אני לא צריך לטפס לשם יותר"

וכך האדם הזה לא יצא מעולם למסע.

 

מה זה ההר הזה שהוא רצה לטפס עליו? 

זה יכול להיות כל דבר – זה יכול להיות זוגיות, קריירה, אבל אנחנו כאן באתר פיננסי לכן אני אעשה את ההקשר לכסף ולחופש כלכלי.

אני יודעת שהמטרה של כל אחד מכם היא לשדרג את המצב הכלכלי שלו, כל אחד מהנקודה בה הוא נמצא, ויש פה מגוון של אנשים בנקודות כלכליות שונות בחייהם, וכל אחד מכם רוצה להגיע בסופו של דבר לרמה מסוימת של חופש כלכלי – זה ההר שלכם.

כדי שתוכלו להגיע לפסגת ההר הזה, כדי שתוכלו להגיע לרמה של החופש הכלכלי שאתם מבקשים להגיע אליה, כל אחד מכם צריך למצוא את הדרך המתאימה ביותר עבורו לעשות את זה. כלומר כל אחד מכם צריך למצוא את הדרך שלו לטפס על ההר הזה.

 

הבעיה היא כשאנחנו שומעים על כל המכשולים שבדרך, וכן – אל תטעו – באמת יש הרבה מאוד מכשולים בדרך לפסגה הזאת – אתם יכולים לגלות שבמסע שלכם פתאום יורד גשם ואתם לא אוהבים להירטב, יהיה נחל שתצטרכו לחצות בשחייה אבל אתם לא ממש יודעים לשחות ואולי יש תנינים במים. 

ככל שתתנו לזה לעכב אתכם לא תשלימו את המסלול, ככל שתתגברו על הדברים האלו, תשלימו את המסע הזה בצורה טובה יותר.

 

בהיבט של כסף זה יכול להיות פחד מהשקעות, חוסר ידע בהתנהלות פיננסית יומיומית וכן הלאה.

 

איך תוכלו להתגבר על המכשולים האלו כדי שתוכלו להגיע לפסגה שלכם?

אתם יכולים לקחת אתכם מורה דרך. כזה שמכיר את ההר, ואת השבילים שלו ויוכל לעזור לכם לנווט,

או לקנות מפה ממישהו. כאן נכנסים היועצים הפיננסיים לתמונה. וזה המקום שלנו לעזור לכם.

יש לכם פסגה שאתה רוצים להגיע אליה – קחו הכוונה בתחילת המסלול, ודעו לקבל עזרה גם במהלכו, אבל הכי חשוב – אל תוותרו מראש על הפסגה שלכם!

 

מקווה שאהבתם את הסיפור ושאתם מוכנים לצאת לכבוש את ההר שלכם!

מוזמנים גם לשתף את זה עם אחרים.

שלכם,

מיטל 

אהבתם? שתפו:

Facebook
WhatsApp

תפריט נגישות